Light Move Festival

Bartłomiej Jarmoliński

Bartłomiej Jarmoliński

Ur.1975, studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, dyplom w 2001r.
Jest autorem kilkunastu wystaw indywidualnych,brał udział w wielu wystawach zbiorowych. Jest członkiem Otwartej Pracowni w Krakowie.

Zajmuje go temat zależności w relacjach między ludźmi("Relacje" 2007/2008, Warszawa) oraz problematyka kształtowania wizerunku publicznego człowieka, który staje się produktem stworzonym na potrzeby popkultury, co odzwierciedlają wystawy "POProgram" (2008/2009,Warszawa,Berlin,Wrocław,Łódź). Głównym środkiem wyrazu Jarmolińskiego jest malarstwo i video, artysta wykonuje także okolicznościowy performance. Prace z serii "Polski export" z 2009 roku ukazują artystę na okładkach znanych pism dla celebrytów takich jak "Vogue", "GQ" "Vanity Fair", "Machina". Uzupełnia je film video "Ein Kunstler aus Polen ein gutes produkt", w którym artysta przeprowadza własną kampanię reklamową, przyrównując swoje umiejętności do innych poszukiwanych na rynkach zachodnich profesji, takich jak hydraulik czy gosposia domowa. W cyklu "Santo Subito" artysta uświęca postacie świeckie: artystów, muzyków, projektantów mody. Figury znane z okładek pism, reprezentujące popkulturę XX wieku, dla których wspólną formułą jest nagła i przedwczesna śmierć, występują w roli laickich świętych. John Lennon zostaje "wyświęcony" przez Jarmolińskiego na patrona desperatów, księżna Diana na patronkę paparazzich, a Gianni Versace na patrona celebrytów. Również Frida Kahlo i Pablo Picasso mają iść od razu do nieba jako święci. Rzeczywistość jest jednak nieco odmienna od tej tworzonej przez artystę. Wspomniane nazwiska widnieją dziś na flakonach perfum czy butelkach tequili. Komercjalizacja i brak zahamowań spadkobierców pozostawionych przez nich wartości sprawia, że machina napędzania zysków wymaga ciągle nowych ofiar. Chyba, że te "markowe" figury bohaterów ze starych czasów jeszcze się nie zestarzały.

logotypylogotypy Urząd Miasta Łodzi